Yhteistyössä Nosht ja Weekendbee

Välillä tuntuu, että maailmassa on liikaa valinnanvaraa. Asioita, menetelmiä ja vaihtoehtoja on niin valtavasti, että valinnasta on tullut kaikkea muuta kuin yksinkertaista.

Yltäkylläisyydessä vastuu valinnoista kasvaa, ja se siirretään usein loppukäyttäjälle itselleen. Pitäisi jaksaa selvittää, lukea, paneutua, valita oikein miljardista eri vaihtoehdosta. Tietää hirmuisen monta asiaa.

Hyviä esimerkkejä ovat vaatteet ja ravinto. Molempiin liittyy niin valtavan monta muuttujaa raaka-aineista valmistustapoihin ja periaatteista makuasioihin, että välillä valitseminen pyörryttää. Mistä tietää tekevänsä oikean valinnan? Ja voidaanko olettaa, että kuluttaja a) tietää ja b) osaa selvittää, mistä talvitakin untuva tulee, onko merinovilla mulesing-vapaata tai onko sapuskassa ainesosia jotka herkästi sekoittavat vatsan pitkän suorituksen aikana?

Huomaan hakeutuvani luontaisesti kohti asioita, joissa valintoja on edes hieman tehty minun puolestani: maailmaa kuratoitu sen verran, että valinnasta tulee vähän helpompaa. Yksi syy luottamukseen on laiskuus ja mukavuudenhalu, että joku muu tekee esikarsinnan (vastuullisuus, raaka-aineet, valmistusmenetelmät) ja minun kontolleni jäävät ensisijaisesti makuasiat.

Tässä postauksessa esiintyy kaksi minulle mieluisaa brändiä: Helsingissä vatsaystävällistä, vain vähän fodmap-hiilihydraatteja sisältävää energiaa valmistava Nosht (jolle teen tätä nykyä myös töitä) ja kotimainen vastuullisten urheiluvaatteiden verkkokauppa Weekendbee. Molempia yhdistää paitsi Suomesta ponnistaminen myös rooli esikarsijana elämässäni: joku on miettinyt asiaa vähän pidemmälle minun puolestani, ja minulle on jätetty helpommat valinnat makujen ja värien suhteen.

Haluaisitko muuten saada testattavaksi Patagonian takin ja pipon Weekendbeeltä ja hirmu läjän Noshtin vatsaystävällisiä eväitä? Tsekkaa kilpailu Instagramissa Weekendbeen ja Nosthin tileillä!